חדשות

עדכונים משוק הנדל"ן

real-estate-agents

איש מקצוע שעומד בצד שלכם בתהליך המכירה

הבית שלכם הוא הנכס הפיזי היקר ביותר שלכם, כשאתם מניעים תהליך מכירה אתם עושים זאת כדי לקבל את התמורה הנכונה או הגבוהה ביותר שניתן להשיג. חיסכון כספי חשוב אבל עוד לפניו עדיף להבטיח ולמנוע הפסד כספי. בשיחות סלון, בעיקר בישראל, הישראלי הממוצע ימליץ על סמך ניסיונו החד פעמי לוותר על שירותי תיווך. הוא ימליץ לחברו לעשות כן ולוותר על שירותי איש מקצוע גם אם מדובר בבעל נכס שמעולם לא מכר דירה או לכל הפחות לא בחן את מסוגלותו לעניין. תחשבו על זה , הייתם בוחרים רופא שיניים שזה הטיפול הראשון שלו ? הייתם שמים את הילד שלכם בגן שנפתח רק אתמול ? יש הבדל בין אדם שמכר את דירתו פעם אחת בחיים בהצלחה לבין סוכן נדל"ן שעושה 30-40 עסקאות בשנה.

אין מתנות בחינם ואין ערך מוסך ללא תשלום, ברגע שבחרתם איש מקצוע ודאגתם לו חתמתם לו את הסכם שכ"ט הבלעדי, למעשה דאגתם לאינטרס שלו ומרגע זה כתפקידו לדאוג לאינטרס שלכם. בתהליך בחירת הסוכן המייצג, מומלץ להזמין לראיון עבודה לפחות שלושה סוכנים פוטנציאליים וביניהם לבחור אחד. את הבחירה יש לעשות על סמך בחינת ניסיונו המקצועי, על סמך ממליצים שאותם ליווה בתקופה האחרונה, אל תתעצלו, דברו עם הממליצים. מומלץ לרשום את שמו של הסוכן בגוגל כדי לראות אילו תוצאות חיפוש עלו. אם מדובר בסוכן בעל רקורד טוב אתם בטח תראו חוות דעת של לקוחות , תמונות וסרטונים של הפעילות שלו. חלילה, שלא יצופו לכם בגוגל רק תביעות מבתי משפט או חמור יותר יתברר שהסוכן אלמוני לגמרי, במקרה כזה אלמוניות היא חשודה לגמרי , בעידן האינטרנט, סוכן נדל"ן אנונימי יש לו סיבה להיות כזה ולרוב הסיבה לא טובה בלשון המעטה.

ואם כבר אנו מדברים על אנונימיות אז עולה שאלה מתבקשת. בחיי היום יום שלכם כל מי שרוצה נכנס לבית שלכם ? אם התשובה היא שלילית אז למה אתם מאפשרים זאת בתהליך המכירה ? סוכן נדל"ן מקצועי, אחד מתפקידיו הוא מיון וסינון, לא כל אחד יכנס לבית, יותר נכון רק אנשים שהביעו עניין , הוכיחו רצינות והזדהו , הציגו תעודת זהות יכנסו לבית. הביטחון האישי שלכם לא אמור להיפגע בגלל שאתם מוכרים את הדירה.

להלן רשימת המלצות מעולות לבחירת סוכן הנדל"ן שלכם :

  1. תזמנו מינימום 3 סוכנים ל"ראיון עבודה" – אל תחכו שיתקשרו אליכם , ברגע שפרסמתם מודעה בלוח יד 2 , זה מופיע אצל כל סוכני הנדל"ן , אתם תקבלו מאות שיחות לחץ של סוכנים מכווני גיוס נכסים.
  2. תבקשו מהם להציג רישיון תיווך בתוקף
  3. תבקשו מהם לספר על עצמם ועל ניסיונם המקצועי ( אדם לפני המקצוע )
  4. תבקשו מהם להציג תיק עבודות , מה הם עושים בתהליך המכירה
  5. תבקשו לראות חוות דעת אונליין ותקראו אותם
  6. תבקשו טלפונים של ממליצים ותתקשרו אליהם
  7. תרשמו את שם הסוכן , שם מציע השירות בגוגל
  8. תשאלו את הסוכן באיזה היקף משרה הוא עובד בתחום.
  9. תעשו את ההבחנה בין סוכן שבא לגייס נכס (מבטיח, מדבר בסיסמאות, הכול קל ) לבין סוכן שבא לעבוד, למכור ( תיאום ציפיות , מידע מבוסס ומוכח , מבצע הכנה למכירה )
  10. תבחרו סוכן נדל"ן הוגן בשכ"ט , בישראל נהוג לגבות שכ"ט של 2% + מע"מ . הישמרו לכם מסוכנים שמציעים לכם הצעות כמו מחיר מינימום ושותפות ברווחים .

אפשר לרשום עמודים שלמים עם תורת ההתנהלות מול בעלי מקצוע בתחום התיווך , תמצתנו לכם את העיקר . זכרו שלכל מקצוע בעלי מקצוע שיוצרים סטיגמה שלילית וכאלו שמתקנים את אותה הסטיגמה השלילית . רוב בעלי המקצוע טובים , תנו להם הזדמנות ובחנו את העיקר .

בהצלחה

Get Widget