חדשות

עדכונים משוק הנדל"ן

הכנת הבית למכירה

הכנת הדירה למכירה, בנדל"ן אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני !

לאחר שבחנתם את רמת המוטיבציה שלכם במכירה או בקניה דירה ( ראו פוסט קודם ) ולאחר שתמחרתם את הנכס , קבעתם מחיר אחראי ונכון למכירת הדירה ( ראו פוסט קודם ) , עכשיו עליכם להכין את הדירה למכירה.

ממש כמו הכנה לראיון עבודה, כמו הכנה לדייט רומנטי עם משאת ליבכם, גם כאן אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני. זה עניין כבד משקל, הרושם הראשוני יקבע האם יש עתיד לשאיפותיכם.

מה זה הכנת הדירה למכירה ?

הכנת הבית או הדירה למכירה שווה להכנת מוצר למכירה. כדי להבין זאת טוב עליכם לשים על הראש שלכם את הכובע של הרוכש , עליכם להבין את הצד השני בסיפור המכירה.

אז מה חשוב לדעת ? חשוב לדעת שהבית מעוצב, מואר, ממוזג, מאוורר והכי חשוב "מריח טוב!" אז לקונה הפוטנציאלי קל לדמיין את עצמו גר שם,  למרות שבפועל הוא קונה קירות ולא אווירה.

שהבית הרוס , חשוך , חנוק ומסריח , זה דוחה את הקונה ומעלה את כל ההתנגדויות , למרות שבפועל הוא קונה קירות ולא סירחון.

מה צריך לעשות , להכין את הבית לתצוגה.

היום מתפתח תחום גדול בצד עולם העיצוב, קוראים לו הכנת בתים למכירה, סטיילינג והלבשת בתים. בארה"ב יש חברות שמגיעות עם ריהוט ואביזרים לבית למכירה ומחקרים מראים שהבית מקבל הצעות מחיר גבוהות יותר מאשר היה ללא השירות הזה.

כמו כל דבר בחיים , אם תשכרו בעלי מקצוע טובים, תקבלו ערך ותרוויחו יותר ממהלך המכירה.

כשמוכרים דירה במיליונים חיסכון של אלפי שקלים יפגע בכם בעשרות אלפי שקלים .

הכנת הבית למכירה אביזרים

אז כרגע לפני שאתם שוכרים חברת עיצוב הנה טיפ של מה צריך לעשות באופן מידי ?

  1. לדאוג שהבית יהיה תמיד נקי ומסודר , אם צריך אז גם לצבוע את הבית . כתמים על הקירות לא מקדם לכם את המכירה .
  2. לפני שלקוח נכנס לסיור בנכס צריך לפתוח חלונות לאוורר , להפעיל מזגן, מומלץ גם להדליק נרות עם ריח וניל או כל ריח שמדמה בית בעבודה , כמו ריח אפיה של לחם.
  3. חשוב שלא יהיו פגמים בולטים בבית ובסביבה, שקעי חשמל, מפסקים, ריהוט שבור ישן ולא מחמיא להעיף מהדירה .
  4. להתאים ריהוט לגודל הבית לדוגמא : יכול להיות שנוח לכם מאוד שבסלון יש 3 שולחנות לאירוח , או שמאוד נוח לכם להתנהל עם פינת ישיבה ופינת אוכל צמודות זו לזו. נוח לכם אבל לא נכון לתצוגת הדירה . בתצוגת הדירה פחות רהיטים משדרים דירה גדולה יותר.
  5. הבית בשגרה יכול בקלות להפוך למחסן, מומלץ לבצע מיון קפדני ולהוציא מתחומי הבית כל מה שמפריע למסלול הסיור בבית, באופן עקרוני תוציאו כל מה שנמצא בבית אך לא משרת אתכם.
  6. שמדברים על בית נהוג לחשוב על תחומי הנכס בלבד אך מדובר בשגיאה. טיפול בבית ובמסלול המוביל לבית , לובי , גרם מדרגות , לובי וכל מה שמוביל אל הבית. המון עסקאות יורדות מהפרק בגלל הסביבה הרחבה של הדירה. כולם צריכים להבין ששימור סביבת הנכס מעלה את ערך הנכס . תחזוקה לקויה של האזורים המשותפים , מעידים על שכנות לא טובה ומרחיקה קונים מהדירה הכי מושלמת.

אני ממליץ בחום לכל מי שלא יודע או אין לו זמן , לשכור שירותים של מעצבת פנים או של חברות לסידור הבית. זה יכול להציל לכם את העסקה , זה יכול להציל לכם את התמורה.

בהצלחה במכירה , תמיד לשירותם

אלי טובלי

הומנטור – נדל"ן במחשבה תחילה

Get Widget