חדשות

עדכונים משוק הנדל"ן

ואיזו מרפסת אתם רוצים?

מוכרים דירה ? קונים דירה ? עושים שינוי ורוצים לשפר כמה פרמטרים בדירה החדשה ?

רוב האנשים ששאלנו מוכרים דירה באשדוד כי הם רוצים מרפסת גדולה יותר בדירה החדשה, חולמים על מרפסת גדולה שתאפשר להם פינות נוחות ואירוח נוספות בבית

חלק גדול מהאנשים לא מכיר את סוגי המרפסות ולא יודע בהכרח איזה מרפסת חשובה לו שתהייה, מה היתרונות והחסרונות של כל אחת.

בשביל מה אנחנו כאן? לעשות סדר..

ישנן 3 סוגי מרפסות נפוצות: מקורה, סוכה ושתי וערב.

מקורה: (כמו בתמונה) כל שטח המרפסת מקורה ע"י המרפסת הבאה מעל. יתרונות – פרטיות ומחסה טוב מנזקי מז"א. חסרונות – כלל שטח המרפסת כלול בשטח הדירה עליו תשלמו בארנונה, ופגיעה של רעש מצטבר מתחת לדירה (רעש מכוניות ומהרחוב).

סוכה: המרפסת לא מקורה, ממש תחת כיפת השמיים. יתרונות – שטח המרפסת לא כלול בשטח הירה עליו תשלמו ארנונה ותוכלו להנות מהחופשיות של התקנת סוכה/שמשייה רחבה וכ' ללא מגבלת גובה. כמו כן אין נזקי רעש. חסרונות – חשיפה לרוחות ונזקי מז"א. מרבית מרפסות הסוכה נמצאות מתחת לדירות מיני פנטהאוז ו/או פנטהאוזים.

שתי וערב: או בכינויין "זיג זג", אלה מרפסות שחלקן מקורות והחלק השני לא. משמעות הדבר היא שהמרפסת לא כלולה בשטח הדירה ויש מחסה חלקי, אך בד"כ יש חוסר פרטיות משום שיש קשר עין גם ממרפסות צדדיות וגם מהעליונות.

בעניין הפרטיות, שחשוב להרבה אנשים, יש שוני בין המרפסות גם בגלל צדדי המרפסת. ישנן מרפסות שהצדדים חשופים לדירות השכנות, וישנן מרפסות שבצדדים יש קיר מהרצפה ועד התקרה שמספק פרטיות והגנה מפני רוחות.

 

Get Widget