חדשות

עדכונים משוק הנדל"ן

תל חי אשדוד

דירות באשדוד מכירות רבעון ראשון 2016

שוק הנדל"ן באשדוד בוער והמחירים ממשיכים לעלות , כל יום נקבעים שיאים חדשים . בהיעדר התערבות ממשלתית בבניה ובהגדלת ההיצע , מחירי נכסי הנדל"ן ימשיכו לעלות .

ע"פ נתוני המכירות כפי שמוצגים ברשות המיסים ובאתר מדלן , מחירי דירות יד שניה באשדוד ברבעון הראשון 2016 מייצגים עליית מחיר ממוצעת של 11% אל מול שנת 2015 .

מנגד , היקף עסקאות הנדל"ן באשדוד ברבעון הנ"ל ירד בכ- 21% , 570 עסקאות ב- 2016 מול כ- 720 עסקאות ברבעון המקביל 2015 .

מה בעצם קורה בשוק הנדל"ן יד שניה באשדוד  ?

שוק הנדל"ן הוא כמו כל שוק סחורות המתנהל ע"פ עקרונות של היצע וביקוש . כאשר יש יותר קונים ממוכרים ,יותר ביקוש מהיצע אז מחיר הסחורה עולה .

בכל שוק מקצועי רוצים להעלות את שיעור הרווח מבלי לפגוע בשיעור הביקוש. בשוק הנדל”ן אפשר לתמחר בצורה מקצועית כל נכס ,בית או דירה בצורה שתיטיב עם ההיצע וגם עם הביקוש. “היצע הוא ערך נהדר כל עוד אינו מבריח את הביקוש “,שוק של מוכרים בלי קונים לא יכול להתקיים.

הנתונים לעיל מייצגים ממוצע , כאשר בוחנים נתוני מכירת הדירות באשדוד ברמת הרובעים , התמונה לא אחידה ולא תמיד מייצגת שוק נדל"ן חי ובועט  .

לדוגמא : רובע י"ב באשדוד , רובע צעיר תוסס ומבוקש מונה כ- 4,500 בתי אב , אחד הרובעים הגדולים ביותר בעיר. מחיר דירה עלה בממוצע בשנת 2016 ב- 12.2% אל מול רבעון מקביל 2015 .  עליית המחיר משקפת רק עסקאות בפועל , בשנת 2015 מחיר דירה ממוצע היה 1.49 מיליון ₪ וברבעון הראשון 2016 מחיר הממוצע עומד על 1.68 מיליון ₪ !!!

היקף העסקאות , שימו לב !! צנח ב- 48% !!! רבעון ראשון 2015 נמכרו ברובע י"ב 68 דירות וברבעון הראשון 2016 נמכרו בסה"כ 35 דירות . ירידה דרמטית בהיקף העסקאות !

מה יכול להביא לירידה דרמטית בהיקף המכירות ברובע י"ב ?

  • פחות נכסים למכירה – עליית מחירי הדירות מביאה מוכרים פוטנציאלים לרדת מרעיון המעבר
  • מימון / משכנתא – המימון הנדרש לרכישת הדירה גדל בהתאמה ואז מופיע גבול כושר הפירעון והמימון
  • תמחור דירה לא אחראי – מוכרי הנכסים לא מתמחרים את הדירה בצורה מקצועית , הם "שמעו" שהשכן מכר את הדירה שלו אז הם אוטומטית מחליטים שהדירה שלהם שווה יותר וקובעים מחיר גבוה ב- 20% בלי ביסוס מקצועי ולא הערכת שמאי מוסמכת.
  • תהליך מכירה לקוי – דירה היא מוצר המחייב ניהול מכירה מקצועי ,לרוב בעל דירה לא מוכר אלא מראה את הדירה. התנהלות לא מקצועית פוגעת בתהליך המכירה ומרחיקה את הקונה הפוטנציאלי. יועצי הנדל"ן לומדים את כל רזי המקצוע , משקיעים המון זמן בהכשרה וכל היום עסוקים בנדל"ן . איך ניתן להשוות בין איש מקצוע מיומן לבעל דירה שמעולם לא מכר דבר?

צניחת כמות העסקאות מחייבת יותר מתמיד שירות תיווך בבלעדיות מקצועי . תנאי השוק לא פשוטים ומחייבים איש מקצוע שייקח על עצמו את האחריות על התוצאה הטובה ביותר עבור מוכר הדירה

רוצים לקבל מידע נוסף ? נשמח להציג לכם את הניתוח הרבעוני המלא על רובע המגורים שלכם באשדוד . אתם מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישה במשרדנו באשדוד . אתם רק תרוויחו .

תנו לנו לחסוך לכם זמן ולתת לכם מידע מקצועי ושירות

בכבוד רב ,

אלי טובלי

 

 

 

Get Widget