חדשות

עדכונים משוק הנדל"ן

smart-home-2769210_640

מתי הזמן הטוב ביותר למכור את הבית שלכם ?

בס"ד

שאלה פשוטה שיש לה תשובה יחסית תשובה פשוטה לעסקה שהיא לרוב מורכבת ובעלת השלכות רבות, שמחים להגיש לכם תמצית בנושא הזה .

עונתיות

הזמן הטוב ביותר הוא פרק הזמן בו יש יותר תנועת קונים, כלומר אם אנחנו מתכננים מעבר דירה בחופשת הקיץ וידוע כי זמן הפינוי המקובל ביותר בעת מכירה הוא 6 חודשים, אז הזמן הטוב ביותר למכור את הדירה שלהם הוא דצמבר – ינואר .

בגלל שרוב הקונים , בעלי משפחות עם ילדים , מייחסים חשיבות לעונתיות הזו , זה אומר שיותר קונים מכוונים למעבר באותה התקופה ואז יכול להיווצר מצב של תחרות על הבית. כאמור תחרות על הבית , טובה לבעל הנכס.

יחד עם האמור לעיל , יש גם קונים ומוכרים שלא תלויים בעונת המעבר הקיצית . כלומר אם עוברים דירה בתוך השכונה שלהם, הילדים נשארים באותם המסגרות אז אין הכרח להיצמד לחופשת הקיץ .

חשוב לזכור , תמיד יש מוכרים ותמיד יש קונים . כל אחד וסיבותיו .

נגד הרוח כדי להשיג יתרון במו"מ

אם אתם קונים שלא חייבים לעבור בקיץ אז יכול להיות שבזמנים אחרים יהיה לכם יותר כלכלי לקנות דירה. כלומר אם אתם המציעים היחידים על הדירה אז יש לכם סיכוי גבוה לקבל גמישות כספית ותנאים טובים מהמוכר .

היצע וביקוש

קיבלתם הצעה לשדרוג מתחת למחיר השוק , לעיתים ישנם מצבים בהם הקבלן נקלע לקושי תזרימי המחייב אותו למכור כמה דירות במחיר חריג. אם הדירה שלכם נמצאת באזור עם ביקוש גבוה ואתם רוצים לרכוש מקבלן עם היצע עודף , יכול להיות שזה הזמן שלכם למכור ולקנות .

סוף עונה

אם הדירה שלכם יכולה להתאים למשקיעים ואתם רוצים לפנות בסוף שנה , אולי כדאי שתיכנסו לתהליך מכירה ביוני יולי. המון משקיעים מחכים לסוף שנת המס כדי לקבל החלטות בנוגע להשקעות כלכליות . יש להם תקציב שהם רוצים לממש ואז גם ההחלטה שלהם תהיה מהירה וקלה .

שינוי חקיקה ומיסוי

סביר להניח לאתם רואים / קוראים חדשות אחת ליום , כך שאם יש ידיעה חדשותית / כלכלית שנוגעת לכיס שלכם, אתם תראו אותה.  זה לא זר ומוזר לראות חקיקה חדשה הכבדה או הקלה במיסוי לצרכים פופוליסטיים. בשנים האחרונות ראינו הקלות מס שנועדו לעודד בעלי נכסים / משקיעים לשחרר ולממש נכסים. יחד עם זאת ראינו הכבדת מיסוי על מנת להוריד ביקושים ולצנן עליית מחיר . המון בעלי נכסים פתאום ביום בהיר קיבלו החלטה מהירה ומכרו את הנכס שלם בכל שינויים אלו למרות שבתחילה לא היה להם כל תכנון למכור .

עלויות מימון

הריבית במשק משתנה באופן תדיר, אנשים שמחפשים הזדמנות בתחום הנדל"ן בדרך כלל עוקבים אחר שיעורי הריבית למשכנתאות , שהריביות למטה מוטיבציית הרכישה עולה. ועלות השינוי הופכת אטרקטיבית יותר .

רמת מוטיבציה

בעבר כתבנו על זה כאן, הזמן הטוב ביותר בדרך כלל הוא גם הזמן הנכון בהתאם למצבנו הכללי. כלומר יש כמה רמות למוטיבציה שלנו. אתם צריכים לעשות אבחנה בין רוצה , צריך וחייב .

"רוצים" להתפנק בדירה גדולה יותר , "צריכים" למכור כי נולדו תאומים וכבר אין מקום בבית , "חייבים" למכור כי התגרשנו וצריך להיפרד כלכלית כאן ועכשיו.

מימוש רווח

קניתם את הנכס לפני המון שנים, הוא שילש את ערכו ויותר והגיע אל נקודה בה המשך עליית הערך הוא מתון בהתאם להתפתחות במיקומו הגיאוגרפי. ו/או אם רואים שינוי מהותי בתב"ע שיכול לפגוע בערך המושג עד כה. יכול להיות שזה הזמן לממש רווח ולמכור

שורה תחתונה

הזמן הטוב ביותר למכור את הדירה שלכם הוא עניין אישי. יכול להיות שאתם גרים בוילה ענקית והילדים מזמן עזבו את הבית. אזיי אין כאן שיקול כלכלי.

כל אדם ובטח כל משפחה זה מכלול של שיקולים. אין כלל אצבע וטוב שאין . שמחנו להאיר לכם על קצה המזלג מספר אפשרויות מחשבה בנושא כי באמת חשוב שתעשו צעדים טובים לאחר מחשבה מעמיקה . בתחום הנדל"ן אין מקום לקלות דעת ואל לכם להסתמך על דעות של אנשים שזה לא תחום העיסוק שלהם .

נשמח לעמוד לרשותכם כי נדל"ן עושים במחשבה תחילה בלבד .

שלכם באהבה

הומנטור




ARVE

 

Get Widget